Vil du klage?

Hvis du ikke er tilfreds med din regning eller andre forhold vedrørende affald, spildevand, vand eller varme, har du forskellige muligheder for at klage.

Hvis du gerne vil klage, kan du altid i første omgang kontakte vores kundeservice på telefon eller mail. Så vil vi meget gerne undersøge, hvorvidt vi kan finde en løsning på dit problem.

Affald

Hvis du som kunde ikke er tilfreds med forhold vedrørende dit affald, kan du klage. 

Vi opfordrer dig til først at kontakte vores kundeservice for at se, om vi kan komme frem til en løsning med dialog. Hvis dette ikke er muligt, kan du kontakte Glostrup Kommune vedrørende klage. Det er kommunen, der er myndighed på affaldsområdet.

Vand

Hvis du som kunde  ikke er tilfreds med forhold vedrørende din vandforsyning, kan du klage.

Vi opfordrer dig til først at kontakte vores kundeservice for at se, om vi kan komme frem til en løsning med dialog. Hvis dette ikke er muligt, kan du klage på andre måder.

Du kan som kunde i forbindelse med tvister mellem forbrugeren og forsyningen klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, der herefter forsøger at løse tvisten ved mægling.

Klageadgangen gælder ikke for erhvervsdrivende. 

Konkurrence – og Forbrugerstyrelsen

Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
41 71 50 00
kfst@kfst.dk

Spildevand

Hvis du som kunde  ikke er tilfreds med forhold vedrørende dit spildevand, kan du klage.

Vi opfordrer dig til først at kontakte vores kundeservice for at se, om vi kan komme frem til en løsning med dialog. Hvis dette ikke er muligt, kan du klage på andre måder.

Du kan som kunde i forbindelse med tvister mellem forbrugeren og forsyningen klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, der herefter forsøger at løse tvisten ved mægling.

Klageadgangen gælder ikke for erhvervsdrivende. Tvister mellem erhvervsdrivende og Forsyningen kan indbringes for domstolene.

Konkurrence – og Forbrugerstyrelsen

Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
41 71 50 00
kfst@kfst.dk

Varme

Hvis du som kunde  ikke er tilfreds med forhold vedrørende din fjernvarme, kan du klage.

Vi opfordrer dig til først at kontakte vores kundeservice for at se, om vi kan komme frem til en løsning med dialog. Hvis dette ikke er muligt, kan du klage på andre måder.

Hvis du ikke er tilfreds med det svar, du får fra os, bør du sikre dig, at du som minimum har vores afgørelse eller svar på skrift, for eksempel i form af en e-mail eller et brev. 

Du kan klage hos flere instanser:

Ankenævnet på Energiområdet

Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby
41 71 53 01
post@energianke.dk

Ankenævnet på Energiområdet varetager konkrete civilretlige forbrugerklager, som eksempelvis klager over målt forbrug, restanceinddrivelse, forsyningsafbrydelse, flytteafregning, ejerskifte, udtrædelsesgodtgørelse mv.

Klagen skal typisk angå et økonomisk krav mod forsyningen, f.eks. et krav om at få tilbagebetalt et beløb, fordi det faktiske forbrug ikke svarer til det målte forbrug.

Du kan læse mere om klagesager på Ankenævnets hjemmeside.

Forsyningstilsynet

37 Torvegade 10
3300 Frederiksværk
41 71 54 00
post@forsyningstilsynet.dk

Forsyningstilsynet (tidligere Energitilsynet) behandler klager over generelle forhold efter Varmeforsyningsloven og regler udstedt i medfør af loven, f.eks. klager over priser og generelle leveringsbestemmelser. 

Du kan læse mere på Forsyningstilsynets hjemmeside.

Energiklagenævnet

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
72 40 56 00
nh@naevneneshus.dk

Når Forsyningstilsynet har truffet en afgørelse, kan ejer/lejer påklage afgørelsen ved at sende en klage til Energiklagenævnet. Det gør du på deres hjemmeside.

Ejer/lejer kan ikke påklage afgørelser fra Ankenævnet på Energiområdet til Energiklagenævnet.

EU’s klageportal

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.

Ved indgivelse af klage skal forsyningens e-mailadresse angives.

Fandt du ikke hvad du søgte?
Fandt du ikke hvad du søgte?