Trætoppe med grønne og røde blade

Strategi 2026

Som en del af Strategi 2026 arbejder vi hele tiden for at gøre Glostrup grønnere.

Det udmønter sig på forskellige parametre inden for alle vores forsyningsområder: vand, spildevand, affald og fjernvarme. Kendetegnende for dem alle er, at vi ønsker at give et grønnere og mere bæredygtigt Glostrup videre til de efterfølgende generationer.

Mission

Glostrup Forsyning leverer rent drikkevand, fjernvarme samt affalds- og spildevandshåndtering til vores kunder i Glostrup. Dette med fokus på en høj forsyningssikker-hed og bæredygtighed. Glostrup Forsyning sikrer en grøn balance mellem ydelser og en sund økonomi – både for kunder og selskab.

Vi arbejder hver dag for at skabe en mere grøn og effektiv forsyning til gavn for kommunens borgere og virksomheder – nuværende som fremtidige.

Vision

Vores vision er et bæredygtigt, grønt og cirkulært Glostrup med færrest mulige udledninger og mindst muligt spild af vores fælles ressourcer.

For at indfri visionen lytter vi til og samarbejder med vores kunder, det lokale erhvervsliv, frivillige organisationer, andre spillere i forsyningssektoren, myndigheder og øvrige interessenter. Med konstruktive og innovative samarbejder på tværs får vi de bedste forudsætninger for at indfri strategiens høje ambitioner omkring klimatilpasning, grøn varmeforsyning, høj forsyningssikkerhed, rent drikkevand og cirkularitet.

Pejlemærker

I strategiperioden frem til 2026 vil Glostrup Forsyning arbejde ud fra en række pejlemærker, som skal guide udviklingen af kerneforretningen og de fire forsyningsområder i en grønnere retning.

Pejlemærkerne for Glostrup Forsyning frem mod 2026 er:

  • At fastsætte nye, ambitiøse og dokumenterbare klimamål for alle fire forsyningsområder
  • At arbejde for mest mulig integration og synergi på tværs af forsyningsområderne, så vi sikrer mindst muligt spild og mest mulig cirkularitet
  • Fastholde Glostrup Forsynings høje niveau af forsyningssikkerhed
  • Indgå i strategiske samarbejder og partnerskaber
  • Øge effektiviteten og kundetilfredsheden
  • Højne den oplysende og dialogbaserede kommunikation, der skaber transparens og synlighed – både indadtil og udadtil
  • Værne om det gode arbejdsmiljø, udvikle vores medarbejdere og involvere dem i at drive strategien

Pejlemærkerne hænger sammen. For at nå de grønne mål skal der være en veldrevet organisation med både glade medarbejdere og kunder. Samlet set har Glostrup Forsyning sat både tværgående mål for organisationen og specifikke mål for hver af forsyningsområderne. I strategien har vi samlet delmål og indsatser i tre indsatsområder:

  • Klimamål og cirkularitet
  • Effektivitet og kundetilfredshed
  • Attraktiv arbejdsplads og tydelig kommunikation
Fandt du ikke hvad du søgte?
Fandt du ikke hvad du søgte?